DRC | Дата: Пятница, 08.02.2013, 23:06 | Сообщение # 1 |
Логин: DRC
Имя:
Сообщений: 1166
Награды: 15
Репутация:
Замечания:
Моя Страна:
|
Данный вопрос необходим для предмета "Інтелектуальна власність". У всех студентов 5-х курсов независимо от того магистры или специалисты рассматривается данный вопрос:
Під патентною документацією розуміють сукупність первинних і вторинних документів, які містять відомості про суть технічних рішень, заявлених для патентування або визнаних патентоспроможними, а також відомості, що мають юридичне значення і визначають права авторів та власників патентів.
До патентної документації належать описи винаходів, промислових зразків, товарних знаків, корисних моделей.
Інформаційними документами вважаються не тільки описи технічних рішень, патентоспроможність яких встановлена відповідним державним органом, а й описи, заявлені в Держпатент, якщо вони пройшли одну із стадій патентної процедури реєстрацію пріоритету заявки. Заявки, що перебувають на розгляді в патентному відомстві, не тільки с об’єктом експортного дослідження на новизну та корисність, а й одночасно можуть бути інформаційним джерелом для встановлення новизни інших, поданих пізніше, заявок.
Залежно від змісту документа або характеру відомостей про винаходи, промислові зразки та інші об’єкта промислової власності розрізняють патентно-правову, патентно-технічну і патентно-економічну інформацію. Отже, патентна інформація дає можливість ознайомитися з новими досягненнями науки і техніки, зафіксованими в патентах.
Патентна інформація містить переважно підтвердні відомості, оскільки видача охоронного документа випереджає перевірку заявок на новизну і винахідницький рівень.
Патентні фонди - основний елемент патентної інформації. їх використовують спеціалісти народного господарства. До складу фондів входять описи та охоронні документи, матеріали довідково-пошукового апарату, нормативні і методичні документи.
Патентні фонди поділяються на державні, територіальні і галузеві.
Держаний основний патентний фонд зберігається в патентній бібліотеці. Цей фонд є еталонним.
Територіальні патентні фонди створено в міжгалузевих територіальних органах науково-технічній інформації.
Галузеві патентні фонди — це сукупність патентних фондів підприємств та організацій галузі.
Розрізняють первинну і вторинну патенту інформацію. До первинної інформації належать:
· описи винаходів до опублікованих заявок і патентів; · офіційні патентні бюлетені, які видаються патентними відомствами; · довідники до патентних бюлетенів; · реферативні журнали і збірники патентів. До вторинної патентної інформації належать: анотації, реферати та описи інших об’єктів промислової власності.
Державне патентне відомство України (Відомство) публікує описи винаходів до охоронних документів, офіційний бюлетень, іншу інформацію стосовно закордонних винаходів.
Опис винаходу складається з бібліографічної частини, опису формули винаходу, графічних матеріалів, а також посилань на інші документи, які стосуються даного опису.
В офіційному бюлетені наводять відомості про зареєстровані винаходи, зміни в правовому стані охоронних документів.
У практиці патентно-інформаційної діяльності часто використовуються не тільки оригінальні описи, що безпосередньо надходять від патентного відомства певної країни, а й репродукції, виконані технічним способом (фотокопії, мікрофільми і т. ін.). З погляду достовірності і повноти інформації такі копії то тотожні оригіналові.
Пропонуючи винаходи для зарубіжного патентування, підприємство, організація, міністерство повинні визначитися, чи будуть об’єкти, у яких використано ці винаходи, експортуватися, включаючи комплектні поставки, або чи передбачається на ці об’єкти продаж ліцензій, або вони будуть розроблятися, виготовлятися шляхом кооперації із зарубіжними фірмами, організаціями.
Патентування винаходів доцільно проводити, якщо застосування їх в об’єктах техніки забезпечує більш високі техніко-економічні результати порівняно з найкращими зарубіжними аналогами (машинами, обладнанням, приладами, матеріалами,технологічними процесами).
При цьому патентуюча організація повинна внести до патентного паспорта відомості, на підставі яких можна стверджувати про переваги даного об’єкта, перспективи розвитку за кордоном галузі техніки і промисловості, до яких належить об’єкт.
Особливої уваги вимагає питання про доцільність патентування винаходів, застосування яких обмежується внутрішніми потребами підприємств, будівельних об’єктів, геологічних партій, технологічних процесів.
Якщо винаходи можуть бути виготовлені за описом, доданим до патенту, або на основі опублікованих заявочних матеріалів і для цього не потрібно спеціальних знані, типу «ноу-хау» та участі спеціалістів для їх виготовлення типу «інжиніринг», а по виробах, виготовлених за запатентованою технологією, неможливо визначити, яким методом вони виготовлені, заявники практично не зможуть проконтролювати використання їхніх винаходів за кордоном. Патентувати такі винаходи за кордоном, як правило, недоцільно, оскільки в тих випадках стає відомою відповідна інформація для іноземних зацікавлених фірм і це зменшує перспективу комерційної реалізації винаходів на зовнішньому ринку.
Не слід подавати на патентування винаходи, значення яких в об’єктах, де вони використані, незначне або запропоновані рішення легко можна обійти за допомогою інших варіантів виконання.
У пропозиції про патентування винаходів за кордоном повинні входити підтвердження доцільності патентування і вибір країн, у яких слід патентувати винахід.
Кожен винахід, який пропонується для патентування, повинен бути своєчасно освоєний промисловістю. З цією метою патентуюча організація, міністерство вживають заходів для використання цих винаходів спочатку у своїй країні і включають їх у відповідні плани економічного розвитку галузі, оскільки без промислового освоєння винаходу не може бути ні експорту, ні вигідного продажу ліцензії.
Патентуючі організації, міністерства під час направлення в Держпатент пропозицій на патентування винаходів за кордоном, зазначають термін освоєння об’єктів техніки, у якій ці винаходи задіяно, з посиланням на відповідні затверджені плани, роблять про це записи в патентних паспортах.
Патентуючим організаціям на подані до патентування і промислове освоєння винаходи необхідно своєчасно забезпечити рекламу, яка б сприяла реалізації винаходів на зовнішньому ринку (експонування виробів на виставках і ярмарках у своїй країні і за кордоном, видача рекламних матеріалів, виступи з доповідями на міжнародних симпозіумах і конференціях, публікації в періодичних виданнях і т. ін.).
У деяких випадках для вирішення питання про патентування доцільно зробити рекламу ще до подання заявок у зарубіжні патентні відомства: якщо виникають труднощі у визначенні країн патентування, відсутні об’єктивні відомості і про існуючий рівень техніки, відомості про запит на виріб і т. ін. Але реклама повинна проводитися за умови наявності в патентуючої організації діючих зразків (виробів), перевіреної технології, у яких використано винаходи, що пропонуються для патентування.
|
|
| |